A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Miasta Żory
Zarejestruj




 Drukuj

Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach Issuing of decisions on environmental conditions

Kogo dotyczy

Jednostek publicznych, firm, osób fizycznych oraz podmiotów, które:

  1. podejmują realizację przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko lub przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, lub;
  2. starają się o decyzje, których wydanie jest poprzedzane uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach określonych w art. 72 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko.

Czas realizacji

Zgodnie z art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, sprawy są załatwiane niezwłocznie. Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Wymagane dokumenty


Wniosek podmiotu podejmującego realizację przedsięwzięcia o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia

Wymagane załączniki:

1. w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – karta informacyjna przedsięwzięcia, zawierająca dane określone w art. 62a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko. Kartę informacyjną przedsięwzięcia przedkłada się w 1 egzemplarzu w formie pisemnej dla urzędu prowadzącego postępowanie. Dołącza się również zapis karty informacyjnej przedsięwzięcia w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych, np. na pendrive lub płycie CD - odpowiednio po 1 egzemplarzu dla urzędu prowadzącego postępowanie oraz każdej instytucji opiniującej. Kartę informacyjną przedsięwzięcia podpisuje autor karty (albo kierujący zespołem autorów). W karcie podaje się imię i nazwisko autorów oraz datę jej sporządzenia;
2. w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, sporządzony na podst. art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko – kartę informacyjną przedsięwzięcia. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na przedkłada się w 1 egzemplarzu w formie pisemnej dla urzędu prowadzącego postępowanie. Dołącza się również zapis raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych, np. na pendrive lub płycie CD - odpowiednio po 1 egzemplarzu dla urzędu prowadzącego postępowanie oraz każdej instytucji opiniującej i uzgadniającej. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko podpisuje autor raportu, a w przypadku gdy jego wykonawcą jest zespół autorów - kierujący tym zespołem, a także pozostali członkowie zespołu autorów. W raporcie podaje się datę jego sporządzenia, a także imię i nazwisko autora, a w przypadku gdy jego wykonawcą jest zespół autorów – imię i nazwisko kierującego tym zespołem oraz imiona i nazwiska pozostałych członków zespołu. Autorem raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko a w przypadku zespołu autorów - kierujący tym zespołem powinna być osoba o której mowa w art. 74a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko. Ponadto do ww. dokumentów należy dodać oświadczenie autora lub gdy wykonawcą raportu jest zespół autorów - kierującego tym zespołem, o spełnieniu ww. wymagań;
3.poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę. Przez obszar ten rozumie się:
a. przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu;
b. działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub
c. działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem;
4. egzemplarz mapy, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w pkt. 3. Mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa w pkt 3;
5. wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydane przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w pkt. 3 zdanie drugie, z zastrzeżeniem, że jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia ww. dokumentów. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia ww. dokumentu, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10.

Opłaty

Opłata skarbowa:

  1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji w wysokości 205,00 zł (płatna na konto Urzędu Miasta Żory ING Bank Śląski CBK Bielsko-Biała Nr 95 1050 1070 1000 0022 1347 7389, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej - część I pkt 45 załącznika do ustawy.
  2. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł. Nie dotyczy to pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, a także sytuacji, gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

Tryb odwoławczy

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem Prezydenta Miasta Żory w terminie 14 dni od otrzymania decyzji

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
  2. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko;
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
© 2024 Urząd Miasta Żory
aplikacja: 1.10.003.008, baza: 1.8.6.3
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce